Hvidovrevej 137
2650 Hvidovre
CVR: 32070523
“Håndværksmæssigt leverede Egerbyg en gedigen indsats af meget fin kvalitet, samtidige blev kritiske deadlines overholdt.”
Forretningsfører af Bernadotteskolen
Kurt Gerhardt Jensen
“Håndværksmæssigt leverede Egerbyg en gedigen indsats af meget fin kvalitet, samtidige blev kritiske deadlines overholdt.”
Forretningsfører af Bernadotteskolen
Kurt Gerhardt Jensen
En god og detaljeret tidsplan er et vigtigt værktøj for at styre byggeprojektet, så det kan styres frem mod målet og leveres til tiden.
Når vi laver en tidsplan til dit byggeprojekt, vil vi benytte vores erfaring indenfor koordination og byggeledelse. Vores erfaring siger, at en god tidsplan vil have en realistisk afleveringsfrist på alle faggrupper og de forskellige arbejdskategorier.
På denne måde kan vi bedre styre dit byggeprojekt – og du kan lettere finde ro i, at tidsplanen bliver overholdt.
Som kunde vil din tidsplan være inkluderet i din entreprisekontrakt, hvor du vil få overblik over opstart og afslutning af byggeprojektet. Har du spørgsmål til din tidsplan, vil kontaktpersonen på dit byggeri stå til rådighed og gennemgå denne med dig.
Hvis dit byggeri kræver byggetilladelse, vil det være at foretrække, at den er indhentet, inden du efterspørger et tilbud.
Årsagen er, at godkendelsesprocessen kan være langtrukken og udfordrende, og at byggetilladelsen i værste tilfælde kan blive afvist. Hvis byggetilladelsen derimod allerede er blevet godkendt af kommunen, vil vi lettere kunne give dig en præcis og realistisk tidsplan, da vi kender alle faktorerne i byggesagen.
Alternativt ser vi os nødsaget til at estimere en ventetid for byggetilladelsen, hvor vi må tage forbehold for, at denne tid måske ikke kan overholdes.
For at vi kan lave en tidsplan på dit projekt, kræver det, at vi har været ude til en besigtigelse, og at vi er kommet med et tilbud, som du har accepteret. Herefter vil du modtage en entreprisekontrakt digitalt, som indeholder tidsplanen, hvor du vil få overblik over de vigtige datoer i din byggesag som fx opstart og aflevering af byggeriet.
Entreprisekontrakten er en aftale mellem dig og Egerbyg, der tager udgangspunkt i Ab forbruger hvis du er privatkunde eller Ab18 hvis du er erhvervskunde. Entreprisekontrakten beskriver de væsentlige punkter i byggeriet, såsom betaling, garantier, levering, materialevalg, krav til udførelse samt tilvalg af dagbøder.
En bygherreleverance betyder, at du selv bestiller og får leveret materialer og produkter til dit byggeri.
Hos Egerbyg anbefaler vi dog altid, at vi står for leverancen af alle dine produkter, da vi med årene har oplevet, af vores kunder ikke forstår det fulde omfang af de udfordringer, som kan opstå, når bygherre selv vælger at stå for leveringen, som går under betegnelsen bygherreleverance.
Når Egerbyg bestiller materialer og produkter hjem i samarbejde med dig, er du dækket af vores produktgaranti. Skulle der være en produktfejl på fx dit badeværelsesarmatur, kommer vi og skifter dette gratis i modsætning til, hvis du selv har leveret det. I så fald vil vi tage os betalt for at sende vores håndværker ud for at skifte det, hvilket hurtigt kan blive en omkostning langt større end den rabat, som du kunne få ved at handle direkte gennem en webbutik.
En bygherreleverance indebærer ud over bestilling af produktet også fysisk opbæring af produktet. Hvis du bor i en etageejendom, skal det bæres op i lejligheden og placeres efter
Egerbyg anvisninger. Bortskaffelse af egen affald forbundet med produktet skal du også står for.
Bestilling i korrekt mængder hjælper vi naturligvis med, men hvis der ikke er nok fliser eller gulvbrædder grundet mange tilskæringer, vil vi bede dig at levere flere. Så skal du igen ind og bestille disse og få båret materialerne op.
Inden montering af dit produkt skal der fremsendes en monteringsvejledning til Egerbyg. Hvis der ikke er udleveret en montagevejledning til Egerbyg, vil montørgarantien bortfalde, og vores håndværker må se sig nødsaget til at montere produktet efter generelle standarder, hvorved tolerancekrav til produktet bortfalder.
Du skal ligeledes selv stå for en evt. ombytning af produktet, hvis der er produktionsfejl. Sidst men ikke mindst kan manglende bygherreleverance påvirke tidsplanen, hvilket betyder, at denne forlænges, hvis byggematerialerne ikke forefindes til aftalt tid og sted.
Som udgangspunkt tilbyder Egerbyg kun bygherreleverance på enkelte produkter såsom
Klinker til dit badeværelse
Når du bestiller andet badeværelsesinventar, såsom spejle, skabe m.m.
Hvis der skal monteres en glasvæg på dit badeværelse, som altid opmåles og bestilles efter end byggeri.
Dog anbefaler vi altid, at du selv stå for leveringen af dit eget køkken eller øvrige inventar, som kan købes og opsættes uafhængig af os. Som oftest trækker vi før og efter installationen til dit køkken, inden og efter dine køkkenfolk har monteret køkkenet.
Vi anbefaler altid, at køkkenet leveres og monteres af det samme firma, da den rabat, som køkkenfirmaerne kan give, er langt større, og desuden opnår man en samlet produktgaranti.
Vi vil i sådanne tilfælde lave en delaflevering, dvs. en aflevering, inden køkkenfolkene kommer og monterer køkkenet, og en delaflevering efter de har monteret køkkenet. På den måde kan vi sikre, at hvis uheldet er ude, og der fx kommer en ridse i gulvet, så ved vi, hvem og hvilken faggruppe der bærer det endelige ansvar.
Angående inventar som skabe mm. kan vi med stort held anbefale dygtige virksomheder, som har specialiseret sig i disse opgaver til vores kunder. De vil som udgang først komme og montere deres skabe, når vi er færdige med vores hovedentreprise og skaber derfor ingen udfordringer i forhold til vores entreprise.
Hos Egerbyg tilbyder vi en gratis byggekoordinator på alle vores fagentrepriser med op til to faggrupper. Din byggekoordinator vil være den udførende håndværker, som også vil koordinere de forskellige faggrupper og opgaver, så dit projekt kan løses i overensstemmelse med tidsplanen inden for den faste arbejdstid. I lang de fleste tilfælde vil en byggekoordinator være tilstrækkelig, men ved større projekter, som blandt andet hoved- og totalentrepriser, tilbyder vi udvidet byggeledelse. Ved udvidet byggeledelse, har du mulighed for løbende kontakt, ugentlige byggemøder med referat m.m.
Når byggeriet er færdigt, afholder vi et møde, hvor vi på stedet foretager en mangelgennemgang. Her konstateres det, om der er nogle ting, der skal udbedres. Vi afholder altid en fejl og mangelgennemgang, så vi kan få udbedret de småting, der eventuelt skulle være overset af vores håndværkere.
Ved fejl og mangelgennemgangen afholder vi et møde, hvor du, som bygherre, separat vil gennemgå de forskellige faggruppers arbejde samt finde en dato for den endelige afleveringsforretning.
Når fejlene er udbedret gennemgår vi sammen arbejdet, så vi er sikre på, at du er tilfreds med dit byggeri. Når fejlene er udbedret tilfredsstillende, vil du underskrive et afleveringsskema, hvorved byggeriet vil anses som afsluttet og afleveret.
Ved større byggerier hvor betalingen forfalder i rater, vil vi altid gennemgå byggeriet for fejl og mangler, inden den sidste betalingsrate er forfalden til betaling. Gennemgangen foregår altid, når byggeriet er afsluttet.
I praksis betyder det, at udbedringen af eventuelle fejl/mangler foregår efter byggeriets afslutning og ikke indgår i tidsplanen.
Hos Egerbyg tilbyder vi muligheden for at få dagbod inkluderet i dit byggeri. Dagbod er dog betinget af, at du har underskrevet en entreprisekontrakt med Egerbyg, hvori der specifikt er taget stilling til dagbod eller dagbøder.
Dagbod hænger altid sammen med den oprindelige tilbud. Derfor er dagbod er ikke gældende ved ekstra tilkøb og yderligere ekstraarbejde, da dette ikke er inkluderet i det oprindelige tilbud og den oprindelige tidsplan.
Deslige vil dagbod ikke være berettiget ved ændring af materialer fra det oprindelige tilbud, da dette ikke er inkluderet i det oprindelige tilbud og den oprindelige tidsplan.
Ved ekstraarbejde, hvor du ønsker dagbod, skal dette aftales særskilt. Der er altså specifikke tidsfristforlængelser, der vil være ude for Egerbygs kontrol, hvor dagbod ikke vil være gyldig.
Følgende ændringer vil ændre i tidsplanen:
Vi anvender altid regelsættet Ab forbruger eller AB18 som grundlag for vores kontrakter, hvori dagbod vil blive indskrevet ved forespørgsel.
Dagbod udgør 1 promille af entreprisesummen pr. dag.